Ford C-Max Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Kolejna aktualizacja.

Zrobiłem test kompresji.

Wyniki były następujące:

Cylinder 1 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 2 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 3 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 4 - 125psi plus minus 1,2psi

Następnie dodałem łyżeczkę oleju do każdego cylindra i ponownie uruchomiłem testy:

Cylinder 1 - wzrósł do 135psi
Cylinder 2 - wzrósł do 145psi
Cylinder 3 - wzrósł do 145psi
Cylinder 4 - wzrósł do 145psi

Następnie dodałem kolejne 2 łyżeczki oleju tylko do cylindra 4 i uruchomiłem kolejny test - tym razem 150psi.

Stwierdziłem również, że świeca zapłonowa cylindra 4 była zabrudzona w porównaniu do pozostałych 3, które wyglądały na czyste.

Co to wszystko oznacza?

Wszelkie komentarze będą bardzo mile widziane.

Czy 125psi to za niskie sprężanie?

Wszystkie cylindry zbudowały kompresję dość szybko w ciągu 3-4 'obrotów'.

Czy fakt, że kompresja zmienia się po dodaniu oleju, wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych?

Proszę o poradę, ponieważ rozważam sprzedaż samochodu, jeśli pierścienie tłokowe są zepsute....

Pozdrawiam.
 
Co się dzieje, gdy zdejmujesz korek wlewu oleju, gdy silnik pracuje na biegu jałowym? Czy jest dym? W silnikach Diesla spodziewasz się białego dymu, ponieważ działają one na zasadzie sprężania i oczekuje się obejścia pierścieni, a także dlatego olej silnikowy czernieje w ciągu 5 minut od wymiany. Ale w silnikach benzynowych powinieneś tylko poczuć oddech silnika!
Stwierdziłeś, że cylinder 4 ma zabrudzoną świecę zapłonową. Warto zdjąć kolektor dolotowy i sprawdzić zawór. Może to być uszczelka zaworu lub pęknięta głowica, ale wtedy spodziewałbyś się dymu przy rozruchu! Jesteś pewien, że nie ma widocznych wycieków oleju? Czy jest olej wokół skrzyni biegów?
 
Kolejna aktualizacja.

Zrobiłem test kompresji.

Wyniki były następujące:

Cylinder 1 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 2 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 3 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 4 - 125psi plus minus 1,2psi

Następnie dodałem łyżeczkę oleju do każdego cylindra i ponownie uruchomiłem testy:

Cylinder 1 - wzrósł do 135psi
Cylinder 2 - wzrósł do 145psi
Cylinder 3 - wzrósł do 145psi
Cylinder 4 - wzrósł do 145psi

Następnie dodałem kolejne 2 łyżeczki oleju tylko do cylindra 4 i uruchomiłem kolejny test - tym razem 150psi.

Stwierdziłem również, że świeca zapłonowa cylindra 4 była zabrudzona w porównaniu do pozostałych 3, które wyglądały na czyste.

Co to wszystko oznacza?

Wszelkie komentarze będą mile widziane.

Czy 125psi to za niskie sprężanie?

Wszystkie cylindry budowały sprężanie dość szybko w ciągu 3-4 'obrotów'.

Czy fakt, że sprężanie zmienia się po dodaniu oleju, wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych?

Proszę o poradę, ponieważ rozważam sprzedaż samochodu, jeśli pierścienie tłokowe są zepsute....

Pozdrawiam.
z płyty TIS ~stosunek sprężania wynosi 10:1, więc nominalnie max około 145 psi. Biorąc pod uwagę, że nastąpią straty za zaworami dolotowymi / kolektorem, nie sądzę, żeby 125 psi było tak źle, zwłaszcza że wszystkie są bardzo zbliżone
To, że dodany olej spowodował ich wzrost o podobną wartość, jest dobre, chociaż może wykazywać lekkie przywieranie pierścieni z nr 1 (dodaje film hydrauliczny między pierścieniem a otworem). To, że 1 łyżeczka pokazała wzrost, prawdopodobnie oznacza, że ​​pierścienie nie są zbyt złe ~Jaki przebieg ma silnik?
Zabrudzenie świecy nr 4 może być samą świecą (jak stara), a nawet może być wzorem natrysku wtryskiwaczy
 
Niebieski dym śmierci

Byłem w drodze, aby kupić środek do czyszczenia układu paliwowego, ponieważ zbiornik wymagał napełnienia. Siedząc na czwartym zestawie czerwonych świateł w Malvern Link, zmieniły się na zielone, ruszyłem i w moim lusterku wstecznym pojawiła się chmura niebieskiego dymu :eek:

Kiedy mówię chmura, to było jak zasłona dymna w grze Spyhunter (z moich młodych lat) i była porządnie niebieska. Nigdy wcześniej tego nie robił i później też już nie. Pojechałem do Halfords i kupiłem środek do czyszczenia układu paliwowego Wynns i wlałem go.

Obawiam się, że niedługo mój silnik się podda :mad:

Sprawdziłem olej po chmurze, ale nie było większej zmiany w poziomie :confused:
 
Przede wszystkim dziękuję za informację zwrotną na temat problemu.

@Blunder

Jestem pewien, że na biegu jałowym z korka wlewu oleju nie wydobywa się dym. Jednak po dłuższej podróży korek paruje, a nie dymi. Wyobrażam sobie, że po osiągnięciu temperatury roboczej i dłuższej podróży byłoby to oczekiwane?

Wnętrze pokrywy zaworów wydaje się być pokryte nagarem/olejem, patrząc przez korek wlewu oleju - być może tylko osady nagromadzone przez 90 tys. mil lub w rzeczywistości dowód na jakiś problem z uszczelnieniem/uszczelką.

Kolektor dolotowy znowu schodzi - po pierwsze, aby sprawdzić, ile syfu jest w nim po 400 milach, po drugie, aby sprawdzić zawór PCV - szkoda, że ​​nie zrobiłem tego wcześniej, ponieważ zajęło mi pół dnia, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy ostatnim razem :(
Chciałbym mieć wolne 400 funtów i wymienić ten głupi plastikowy kolektor dolotowy na odpowiedni element Burton Power:) Bardziej kompaktowy, większa moc i łatwiejszy w obsłudze:)

Jeśli zawór PCV utknie w pozycji otwartej, to bardzo łatwo wyjaśniłoby to utratę oleju... W jakiś sposób wiem jednak, że nie będę miał takiego 'szczęścia' :)
Ponieważ zawór PCV jest wymieniany na fabrycznie nowy, system otrzymuje również zbiornik oleju, aby naprawdę docenić, ile syfu wydobywa się z zaworu PCV z czasem - poinformuję o tym, kiedy nadejdzie czas.

NIE ma żadnych oczywistych wycieków w żadnym miejscu, w tym w obszarze skrzyni biegów. Myślę, że sprawdziłem wszystkie możliwe punkty wycieku: uszczelkę wału korbowego, korek spustowy oleju, filtr oleju, pokrywę zaworów, obszar uszczelki głowicy, silnik ogólnie.

Miałem Cougara V6 z wyciekiem oleju wokół uszczelki wału korbowego i wiem, jak wygląda komora silnika, gdy olej przecieka przez uszczelki - jest co najmniej nieczysta:p
Mój jest nieskazitelny.

@Richard G

Nie boję się liczb i matematyki, więc czy mógłbyś uprzejmie wyjaśnić, jak obliczasz PSI, znając stopień sprężania?

Ponieważ przez długi czas nie było odpowiedzi na mój ostatni post, przeprowadziłem obszerne badania na ten temat w Internecie. Znalazłem podobne stwierdzenia do Twoich, więc myślę, że to daje mi trochę pewności, że pierścienie tłokowe są w porządku, pomijając fakt, że mogą się zacinać i przepuszczać trochę oleju ze względu na przebieg silnika - 90 tys.

90 tys. to niewiele, ale jeśli osoba przede mną nie dbała o samochód prawidłowo, to wszystko jest możliwe...

Świece zapłonowe są stosunkowo nowe - mają 3 miesiące.
Zamontowane prawidłowo i dokręcone z odpowiednim momentem obrotowym itp.

Planuję serwis wtryskiwaczy, jak tylko zatrzymam wyciek oleju. Potem wymienię świece i zobaczę, co się stanie...

Następne kroki do wykonania:

1. Zdobądź pełny zestaw uszczelek. Wymień uszczelki pokrywy zaworów.
2. Zbuduj ściągacz do sprężyn zaworowych i wymień wszystkie uszczelniacze trzonków zaworów, gdy głowica jest nadal na miejscu. Oceń stan rozrządu.
3. Zdobądź środek do czyszczenia silnika i przepłucz silnik. Zdobądź dodatek do benzyny i przepłucz cały układ paliwowy.
4. Wymień olej silnikowy na 5w-40. Ta sama lepkość na zimno, ale gęstsza na gorąco, aby spowolnić wycieki za pierścieniami.
5. Wymień zawór PCV + zainstaluj zbiornik oleju.

Wyjeżdżam w dwutygodniową podróż służbową, ale zaktualizuję informacje o postępach, jak tylko wrócę!

Pozdrawiam.
 
@jimblob2

Przykro mi słyszeć, że nadal masz problemy z silnikiem.

Sugeruję, aby pilnie przeprowadzić test kompresji!

Kup jeden z tych:

PETROL ENGINE AUTOMOTIVE COMPRESSION TESTER KIT DUAL SCALE GUAGE - TWO ADAPTORS | eBay

Nic więcej nie potrzebujesz! To zadziała z Twoim silnikiem!

Nie bój się - procedura jest bardzo prosta! Napisz do mnie, jeśli potrzebujesz więcej wskazówek, ale postępuj zgodnie z instrukcją dołączoną do testera kompresji i wszystko będzie dobrze!

Zaoszczędzisz dużo pieniędzy w porównaniu do lokalnego warsztatu i będziesz wiedział, co się dzieje z Twoim silnikiem.

Wygląda jednak na pierścienie tłokowe z ilością dymu, o której wspomniałeś.
To byłoby ŹLE, ponieważ oznacza to odpowiednie rozebranie silnika - łatwe do zrobienia samemu, jeśli masz kilka podstawowych narzędzi, cierpliwość, czas i garaż :) Brakuje mi dwóch ostatnich:)

Jeśli jednak kompresja wyjdzie OK, to są to "tylko" uszczelniacze trzonków zaworów i to bardzo prosta praca do wykonania, a do tego nie trzeba zdejmować głowicy.

Powodzenia z silnikiem!

Zaktualizuj, jeśli pojawią się nowe informacje lub postępy!

Pozdrawiam.
 
Co się dzieje, gdy zdejmujesz korek wlewu oleju, gdy silnik pracuje na biegu jałowym? Czy jest dym? W silnikach Diesla spodziewasz się dymu w kolorze białym, ponieważ działają one na zasadzie kompresji, a obejście pierścieni jest oczekiwane, plus dlatego olej silnikowy czernieje w ciągu 5 minut od wymiany. Ale w silnikach benzynowych powinieneś tylko czuć, jak silnik oddycha!
Stwierdziłeś, że cylinder 4 ma zabrudzoną świecę zapłonową. Warto byłoby zdjąć kolektor dolotowy i sprawdzić zawór. Może to być uszczelka zaworu lub pęknięta głowica, ale wtedy spodziewałbyś się dymu przy rozruchu! Jesteś pewien, że nie ma widocznych wycieków oleju? Jakiś olej wokół skrzyni biegów?
Zdjąłem korek wlewu oleju przed i po jeździe, nie wydobywał się żaden dym. Czułem, jakby silnik wydmuchiwał powietrze, ale korek wydawał się być trzymany przez próżnię, gdy go zdejmowałem (i zakładałem z powrotem). Nie mam pojęcia, czy to normalne, ale nie było dymu na zimno ani na ciepło.

Kiedy uruchomiłem samochód, było trochę szarego dymu, chyba para wodna - położyłem rękę przy wydechu i czułem tylko wodę, a nie olej. Kiedy wróciłem, zostawiłem go na biegu jałowym na kilka minut i dodałem gazu - bez dymu.

Jedną z myśli jest to, że parkuję na wzgórzu, gdzie nie tylko przód jest skierowany w górę lub w dół, ale bok samochodu jest pod kątem. Czy to może powodować problemy, gdy samochód stoi w miejscu i nie ma wystarczającej ilości oleju w misce olejowej, a za dużo na drugim końcu?

Nie rozumiem, jak może wydmuchać ogromną chmurę niebieskiego dymu, a następnie jechać dobrze przez sto mil, myślałem, że jeśli pierścienie byłyby zużyte, to cały czas by dymił :confused:
 
Cześć Jim,

Tylko taka myśl, czy sprawdziłeś, czy silnik ma właściwy bagnet? Jeśli ktoś zamontował niewłaściwy (krótszy) w celu zastąpienia brakującego elementu, dałoby to niektóre z objawów, które opisujesz, ponieważ poziom oleju jest stale zbyt wysoki, co prowadzi do pobierania oleju i wyrzucania przez wał korbowy.

__________________
Pozdrawiam,
Mark

53 C-Max 1.8 Zetec, 05 1.9JTD Doblo Active, '91 Escort 1.8D van, '83 ERF C series - Gardner 230.
 
Myślę, że to właściwy, ale przypuszczam, że tak naprawdę bym nie wiedział. Czy twój jest benzynowy? Czy ośmielę się powiedzieć - czy mógłbyś zmierzyć swój i możemy porównać nasze długości!
 
@Richard G

Nie boję się liczb i matematyki, więc czy mógłbyś uprzejmie wyjaśnić, jak obliczasz PSI znając stopień sprężania?

Ponieważ przez długi czas nie było odpowiedzi na mój ostatni post, przeprowadziłem szeroko zakrojone badania na ten temat w Internecie. Znalazłem podobne stwierdzenia do Twoich, więc myślę, że to daje mi trochę pewności, że pierścienie tłokowe są w porządku, pomijając fakt, że mogą się zacinać i przepuszczać trochę oleju z powodu przebiegu silnika - 90 tys.

90 tys. to niewiele, ale jeśli osoba przede mną nie dbała o samochód we właściwy sposób, wszystko jest możliwe...

Świece zapłonowe są stosunkowo nowe - mają 3 miesiące.
Zamontowane prawidłowo i dokręcone z odpowiednim momentem obrotowym itp.


Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o ciśnienie sprężania
  • stopień sprężania to stosunek objętości cylindra w Dolnym Martwym Punkcie (DMP) do objętości w Górnym Martwym Punkcie (GMP)
  • normalnie ciśnienie w cylindrze w DMP powinno być zbliżone do atmosferycznego, wynoszącego 14,7 PSI (lub nieco mniej ze względu na wzrost prędkości powietrza, gdy jest ono zasysane przez zawory wlotowe)
  • gdy objętość zmniejsza się do GMP, ciśnienie wzrasta, więc P*V jest zwykle w przybliżeniu stałe
  • zatem w DMP 14,7 PSI * 10 objętości = w GMP ~145 PSI * 1 objętość
 
Tak, ten sam rozmiar silnika, sprawdzę długość bagnetu (zakładam, że o tym mówisz hehe!!) i dam znać jutro, tutaj w tej chwili leje jak z cebra!!
 
Sprawdziłem bagnet, zgodnie z instrukcją mam właściwy. Ford uprzejmie udostępnił zdjęcia końcówek bagnetów dla różnych silników, a mój to ten zakończony szpicem Duratec. Moja długość wynosi 466 mm od dołu żółtego uchwytu do czubka.
 
Cześć Jim,
To interesujące, mój mierzy 20 9/16" (to około 522 mm) od kołnierza na dole uchwytu pierścieniowego do spiczastej końcówki. Mój jest zdecydowanie poprawny, ponieważ zmierzyłem ilość oleju potrzebną do napełnienia, kiedy robiłem wymianę kilka dni temu.
Zajęło to prawie dokładnie tyle, ile mówi instrukcja - 3,9 - 4,0 l do pierwszego napełnienia i kolejne 300 ml, aby zrekompensować to, co pochłania filtr.
Mam nadzieję, że to pomoże!
__________________
Pozdrawiam,
Mark
53 C-Max 1.8 Zetec, 05 1.9JTD Doblo Active, '91 Escort 1.8D van, '83 ERF C series - Gardner 230.
 
Co dziwne, przestał znowu brać olej, po prostu tego nie rozumiem! Wlałem środek do czyszczenia układu paliwowego Wynns i działał ładnie i płynnie, dopóki nie dotarłem do ćwiartki baku. Właśnie zatankowałem Shell V-Power i znowu działa naprawdę dobrze. Zatem 330 mil bez utraty oleju i dymu. Teraz się zastanawiam - może silnik jest bardzo brudny?!
 
Cóż, wypił trochę więcej oleju, około 250 ml na 300 mil. Co jest naprawdę dziwne, prawie wcale nie dymi, ale dwa razy dotarłem do tego samego zestawu świateł w Malvern i samochód dymił podczas ruszania. Nie dymi nigdzie indziej, tylko na tym jednym zestawie świateł - teraz szary dym zamiast niebieskiego i mniejsze obłoki.

@Lestat czy naprawiłeś już swój silnik, jakie były twoje ustalenia?
 
Myślę, że mój silnik zaczyna się poprawiać. Napełniałem go benzyną Super, głównie Shell V-Power, a samochód pracuje mocno i płynnie. Serwis samochodu miałem w grudniu około 1000 mil temu i poziom spadł tylko z maksimum do połowy.

Sądzę, że samochód był zbyt zanieczyszczony i uszczelki lub pierścienie były mocno zwęglone, więc nie uszczelniały zbyt dobrze. Słyszałem o silnikach Volvo/Mithsubishi, które zanieczyszczają się, jeśli nie tankujesz często benzyny Super.

Będę was wszystkich informował na bieżąco.

P.S. Lestat, czy kiedykolwiek naprawiłeś swój silnik?
 
Powiedziałem za szybko, sprawdziłem olej w weekend - spadł do minimum i brzmiał trochę szorstko. Dolałem około 250 ml oleju, co podniosło poziom do środkowego punktu (nie chciałem przelać). Wydaje się jednak, że jest go mniej niż wcześniej, więc może lepsze paliwo czyści górę silnika. Z silnikiem brzmiącym ciszej zauważyłem dziwny dźwięk podczas przyspieszania, brzmi jak wzrost powietrza skądś - nie jest to związane z prędkością, dźwięk jest proporcjonalny do prędkości obrotowej silnika. Brzmi to jakby poszedł wąż turbo, ale mam silnik benzynowy 1.8. Czy warto się martwić?
 
21 - 40 of 49 Posts