Ford C-Max Forum banner

Zużycie oleju (1.8 Duratec)

88K views 48 replies 12 participants last post by  Mushkin  
#1 ·
Kilka miesięcy temu zdecydowałem, że potrzebujemy drugiego samochodu, udało mi się kupić C-Max 1.8 [125] LX Cmax na tablicy rejestracyjnej 06 za 2800 funtów z przebiegiem 76000 mil. Wszystko wydaje się być w porządku, ale zauważyłem, że wydaje się zużywać dużo oleju, około litra na 1000 mil, czasem trochę więcej. Nie ma dymu, żadnych hałasów, w rzeczywistości jest bardzo cicho i nie ma oznak wycieku oleju. Byłem z nim kilka razy u lokalnego dealera Forda, ale wydaje się, że nie mogą znaleźć niczego złego. Oddałem go do serwisu około 500 mil temu i w tym czasie przeszedł od max do min, jazda mieszana - miasto, drogi wiejskie i autostrada. Dealer sprawdził w systemie informacji Forda i powiedział mi, że pół litra na 1000 km jest oczekiwane. W przeszłości posiadałem sporo Fordów i nigdy nie przypominam sobie potrzeby dolewania oleju. Czy ktoś ma jakieś przemyślenia, czy to rzeczywiście wydaje się normalne? P.S. Na marginesie: kontrolka układu napędowego zaświeciła się, gdy po raz pierwszy dostałem samochód i szarpał z bardzo słabymi osiągami i MPG. Dealer naprawił to za pomocą aktualizacji oprogramowania do modułu sterowania układem napędowym (PCM), niesamowita różnica i teraz idzie jak rakieta! Jeśli masz problemy z mocą, jazdą i MPG, sprawdź oprogramowanie!
 
#4 ·
Brzmi źle! Jedynym miejscem, w którym olej może dostać się do wydechu, jest przejście przez słabe pierścienie tłokowe, przez pękniętą uszczelkę głowicy lub przez uszkodzone uszczelniacze zaworów. Wygląda na to, że masz dość duży wyciek wewnętrzny, ale taki, który nie jest stały, dziwne.
 
#5 ·
Wróciłem

Nie publikowałem od jakiegoś czasu, moje logowanie nie działa od czasu aktualizacji forum. Więc mam nowe konto, jimblob2.

Coś dziwnego się teraz wydarzyło, palenie wydaje się ustać, a silnik znowu pracuje płynnie i wydaje się, że nie ma już zużycia oleju. Samochód wydaje się trochę słabszy, ale działa dobrze, jak na moje oko.

Zrobiłem tylko dwie rzeczy;

1. Dodałem Auto-RX do oleju silnikowego, ta substancja to żel do czyszczenia silnika, który dodaje się do oleju. Olej wygląda na ciemniejszy, co sugeruje, że mógł coś wyczyścić.

2. Zmieniłem również dostawcę paliwa. Odkąd mam samochód, używałem benzyny Morrisons. Teraz tankuję na stacji Texaco, kosztuje to kilka pensów więcej, ale po dwóch tankowaniach samochód wydaje się teraz lepiej jeździć.

Fiesta mojej żony zaczęła pić olej, więc zaczęliśmy ją tankować na stacji Texaco i zgadnijcie co? Fiesta teraz pracuje płynnie, a zużycie oleju się poprawia. Zastanawiam się, co Morrisons robi z paliwem?

Będę Cię informował na bieżąco.
 
#6 ·
Nie świętujcie za wcześnie!

:mad: Właśnie musiałem znowu dolać oleju - 750ml, nie rozumiem tego - Sprawdziłem olej około 160 km temu i był pomiędzy Max i Min, a spadł znacznie poniżej minimum.

Co dziwne, po uzupełnieniu wydaje się, że moc powróciła. Jestem naprawdę zdezorientowany, brak zużycia oleju przez około 800 km, a następnie duży łyk oleju w 160 km. Dym również powrócił, ale tylko trochę.

Brak utraty płynu chłodzącego i wydaje się, że się nie przegrzewa i brzmi normalnie.:confused:
 
#7 ·
Oto moja kolejna aktualizacja, wczoraj sprawdziłem olej po przejechaniu około 320 mil i znowu spadł do minimum. Olej zaczyna wyglądać dość ciemno - przypuszczam, że Auto-RX robi swoje czyszczenie. Następna część kuracji to wymiana oleju i filtra na cykl płukania (za około 240 mil). To oczyści resztę wnętrza i miejmy nadzieję, że wyleczy problem picia mojego samochodu!
 
#8 ·
Cóż, czas na cykl płukania, zabrałem go dzisiaj na wymianę oleju i filtra oraz przegląd techniczny. Olej zrobił się dość ciemny, nie tak źle jak w dieslu, ale ciemny jak na benzynę.

Porównałem dane dotyczące emisji z mojego poprzedniego przeglądu i byłem dość zaskoczony, jak bardzo spadły węglowodory. Spadły z 77 do 21, Co2 było nieco wyższe.

Cykl płukania powinien teraz oczyścić resztę silnika i miejmy nadzieję, że zużycie oleju będzie nadal spadać.
 
#9 ·
Nie rozumiem, jak Twój samochód może przechodzić z jednego ekstremum w drugie? Posiadałem 8 samochodów benzynowych i WSZYSTKIE z nich żłopały olej. Ford Orion był najgorszy. Okazało się, że to pierścienie tłokowe i wymiana uszczelki głowicy.
Mam nadzieję, że uda Ci się rozwiązać tę dziwną sprawę. Kiedyś sprawdzałem olej kilka razy dziennie, tak bardzo mnie to obsesyjnie zajmowało.
 
#10 ·
Przeglądałem inne forum Forda, gdzie facet miał Mondeo, który pił olej i różne rzeczy. Zrobił płukanie naftą, które oczyściło brud z silnika i wyleczyło problemy, które miał.

POMOC PROSZĘ! U KRESU SIŁ! PRZEGLĄD TECHNICZNY WKRÓTCE! - 1.8L / 2.0L Silniki benzynowe Duratec (Mondeo Mk3) - TalkFord.com

Co dziwne, jego Mondeo miało również silnik Duratec-HE, przypuszczam, że nagromadzenie węgla jest główną przyczyną problemu, który powoduje, że pierścienie się zacinają i przepuszczają olej. Zdecydowałem się na Auto-RX, ponieważ jest to delikatne czyszczenie silnika na dystansie 1500 mil.
 
#12 ·
Brzmi to dla mnie jak przyklejone pierścienie tłokowe, ponieważ narzekasz na nierówną pracę silnika w losowych momentach!
Też tak myślałem, albo uszczelniacze zaworów w drodze na zewnątrz. Co mnie wkurza, to to, że dealer nie chce wyciągać swoich kluczy, dopóki komputer tak nie powie!

Pomyślałem, że jeśli to przyklejone pierścienie, to czyszczenie wewnętrzne może pomóc, dlatego pomyślałem, że wypróbuję preparat Auto-RX. Używam również Tesco Momentum, który powinien oczyścić stronę benzynową silnika. Działa płynniej - trzymam kciuki! Będę Cię informował.
 
#14 · (Edited)
Cześć wszystkim

Niestety w zeszłym tygodniu dołączyłem do niesławnego klubu DuratecHE oil drinkers;)

Przeszukalem już sporo i wydaje się, że z jakiegoś powodu 1.8l jest bardziej dotknięty niż 2.0l - być może to tylko różnica statystyczna, ponieważ jest więcej 1.8'ek w obiegu, a więc więcej problemów z nimi.

Co dziwne, mój poprzedni 1.8l nie miał problemów z wyciekiem oleju i miał 40 tys. mil więcej na liczniku - to tylko dowodzi, jak losowy jest ten problem...

Moje zużycie oleju nie jest tak ekstremalne jak u jimblob2 cmax...

Jednak poziom oleju jest poniżej minimum i był idealny, kiedy go napełniłem 2-3 miesiące temu i przez około 4-5 tygodni po tym...

Moje objawy są następujące:

1. Brak dymu na biegu jałowym, zimny i ciepły silnik.
2. Dym pojawia się tylko podczas gwałtownego przyspieszania i wkręcania silnika na 5-6 tys.
3. Dym jest biały i wydobywa się sadza podczas gwałtownego wkręcania silnika.
4. Brak zauważalnego spadku osiągów.
5. Brak znacznego wzrostu zużycia benzyny.
6. Brak kodów DTC.
7. Świece zapłonowe mają dobry kolor na końcówkach, ale na gwintach jest olej?
8. Brak oleju w płynie chłodzącym.
9. Absolutnie brak widocznych wycieków zewnętrznych.
10. Brak nierównej pracy - silnik brzmi dla mnie w porządku.

Mógłbyś coś doradzić na podstawie powyższego?
Jestem dość zdesperowany, ponieważ lubię ten samochód, a w szczególności silnik i chcę go uratować przed nieuchronną zagładą;)

Widzę, że najbardziej oczywiste sugestie są już tutaj - uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe.

Czy istnieje szansa, że olej może znikać przez wadliwy (zablokowany w pozycji otwartej) zawór PCV?
Mój kolektor był dość zasyfiony, kiedy czyściłem go w zeszłym tygodniu, ale brak porównania, więc trudno powiedzieć, czy było naprawdę źle, czy nie...

A co z moim problemem z olejem na gwintach świec zapłonowych? Czy to może być spowodowane nieszczelną uszczelką pokrywy zaworów?
I czy ta uszczelka może przyczyniać się do znikania tak dużej ilości oleju - prawdopodobnie więcej niż 1 litr w ciągu 2 miesięcy?

Spróbuję znaleźć warsztat, który może wykonać test kompresji i test szczelności - wyobrażam sobie, że to zidentyfikowałoby problem z pierścieniami tłokowymi, prawda?

Czy ktoś zna oczekiwane wartości kompresji dla zdrowego 1.8 DuratecHE?

Wszelkie rady będą bardzo mile widziane.

@jimblob2

Jakieś aktualności z Twojej strony?
Czy udało Ci się zatrzymać wyciek lub znaleźć najbardziej prawdopodobną jego przyczynę?

Pozdrawiam.
 
#15 ·
Poziomy oleju

Muszę zapytać, ale kiedy sprawdzasz olej? Powinieneś sprawdzać poziom oleju tylko wtedy, gdy samochód stał przez noc (zimny silnik) na płaskim podłożu.
Jakiś facet, który mieszkał na tej samej ulicy, ciągle dolewał oleju po tym, jak silnik właśnie pracował!

Sprawdziliśmy to pewnego ranka, kiedy ciągle narzekał na poziom oleju i było go za dużo.
 
#16 ·
-
Muszę zapytać, ale kiedy sprawdzasz olej? Powinieneś sprawdzać poziom oleju tylko wtedy, gdy samochód stał przez noc (zimny silnik) na płaskim podłożu.
Jakiś facet, który mieszkał na tej samej ulicy, ciągle dolewał oleju po tym, jak silnik właśnie pracował!

Sprawdziliśmy to pewnego ranka, kiedy ciągle narzekał na poziom oleju i było go za dużo.
Cóż, widzisz, gdybyś zadał mi te pytania, zanim zaczęły się moje problemy, odpowiedziałbym bez zastanowienia - kiedy silnik jest zimny!

Napełniasz silnik, gdy jest zimny i wtedy sprawdzasz prawidłowy poziom oleju podczas serwisu, prawda?

Więc dlaczego nagle jestem tak zdezorientowany, pytasz?:p

Cóż, kiedy rano sprawdzam olej w silniku, poziom oleju ledwo widać na bagnecie.

Kiedy sprawdzam olej przy innej okazji - krótka wycieczka do pracy, czekam aż silnik ostygnie - tuż poniżej znaku min:)

Kiedy sprawdzam silnik w temperaturze roboczej - tuż poniżej znaku min:)

Niesamowite, prawda?

Wszystkie kontrole gwarantują pomiar na tak płaskiej powierzchni, jak to możliwe w Manchester:p

Nigdy wcześniej nie miałem takiego problemu z żadnym innym samochodem i jestem pewien, że robię wszystko tak, jak zwykle i zgodnie z zaleceniami.
Nie wspominając o tym, że często mierzę w tym samym miejscu na drodze, co w moich poprzednich samochodach:)

W związku z tym wniosek jest taki, że olej znika i nie ma oczywistego wycieku.

Zamierzam w czwartek zdobyć mój tester kompresji (tania robota z eBay za 11 funtów) i przeprowadzić test kompresji.
Zaktualizuję to jak najszybciej.

Mam również mój fabrycznie nowy zawór PCV (8 funtów od Fraud) i zamontuję go w sobotę.

Mam nadzieję, że to źródło niekontrolowanego wycieku...

Pozdrawiam.
 
#17 ·
Myślałem, że jestem jedyny! Kolejny Cmax z problemem z piciem!

Zużycie oleju wydaje się zmniejszone. Wymieniłem olej około 800 mil temu i musiałem dolać około 250 ml. Wydawało się, że trochę pił podczas podróży do Minehead i z powrotem, ale teraz wydaje się o wiele lepiej. Miałem pewne problemy, około godzinę po rozpoczęciu podróży w obie strony samochód znowu zaczął szarpać. Znowu wydawało się, że ma mało mocy, ale trochę ostrej jazdy wydawało się "uwolnić" coś i znowu działa dobrze.
Zaczął podskakiwać jak kangur po zatankowaniu w Morrisons, nie wiem, czy to jest powiązane, czy nie. Myślę o dodaniu środka czyszczącego wtryskiwacze do następnego zbiornika paliwa, aby sprawdzić, czy to pomoże. Coś takiego jak środek do czyszczenia układu paliwowego STP, warto spróbować, ponieważ dealer nie może znaleźć niczego złego w silniku.
Poprosiłem dealera o sprawdzenie PCV i powiedzieli, że działa dobrze.
 
#18 ·
jimblob2

Cieszę się, że Twój silnik znowu zaczął się zachowywać normalnie lub przynajmniej nie zużywa już tak dużo oleju...
Czy zrobiłeś coś jeszcze poza wymianą oleju?

Jeśli chodzi o dziwne szarpanie - wyczyść przepustnicę, użyj płynu do czyszczenia wtryskiwaczy, sprawdź, czy świece zapłonowe są w porządku, wyczyść zawór EGR, ewentualnie wymień filtr powietrza.

Pozdrawiam.
 
#19 ·
Kiedy dużo pił, potraktowałem go Auto-RX, który czyści silnik po stronie oleju przez okres 1500 mil. Następnie trzeba wymienić olej, stąd wymiana oleju.

Miesiąc po tym, jak dostałem samochód, przeszedł pełny serwis u mojego dealera Forda, świece zapłonowe, olej i filtry zostały wymienione. Wyczyściłem już przepustnicę, tak naprawdę nie chcę robić egr, nie jestem zbyt pewny siebie w mechanice - przepustnica była wystarczająco przerażająca!

Myślę, że skoro wydaje się, że psuje się na "tańszych" paliwach, to wtryskiwacze lub coś związanego z paliwem zatyka się, gdy występuje drżenie. Może to być nawet cewki WN, słyszałem, że mogą sprawiać problemy, gdy się nagrzewają.

Zauważyłem na jednej z moich cewek WN (są to te, które wtykają się bezpośrednio do świecy zapłonowej), że dealer Forda pokrył je czymś, co wygląda na żel ultrafioletowy. Zakładam, że jeśli je wymienię, będę potrzebował trochę tego żelu - czy ktoś wie, co to jest?
 
#20 ·
Ostatnia aktualizacja z mojej strony

Właśnie odbyłem podróż do Snowdonii i z powrotem - łącznie 220 mil.

Poziom oleju na bagnecie spadł z idealnego między Min i Max do ledwo widocznego na bagnecie!?

Jak do cholery to możliwe bez żadnych widocznych wycieków?

Wydaje się, że mój samochód jeździ teraz na oleju zamiast na benzynie:)

Nadal nie ma żadnych oczywistych oznak.

Nie ma niebieskawego dymu z wydechu, brak spadku osiągów, brak kary za mpg...

Co się dzieje? Jakieś komentarze lub sugestie?

Jutro uzupełniam i robię pełny test kompresji, aby sprawdzić pierścienie tłokowe...

Dokąd dalej?

Pozdrawiam.
 
#21 ·
Kolejna aktualizacja.

Zrobiłem test kompresji.

Wyniki były następujące:

Cylinder 1 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 2 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 3 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 4 - 125psi plus minus 1,2psi

Następnie dodałem łyżeczkę oleju do każdego cylindra i ponownie uruchomiłem testy:

Cylinder 1 - wzrósł do 135psi
Cylinder 2 - wzrósł do 145psi
Cylinder 3 - wzrósł do 145psi
Cylinder 4 - wzrósł do 145psi

Następnie dodałem kolejne 2 łyżeczki oleju tylko do cylindra 4 i uruchomiłem kolejny test - tym razem 150psi.

Stwierdziłem również, że świeca zapłonowa cylindra 4 była zabrudzona w porównaniu do pozostałych 3, które wyglądały na czyste.

Co to wszystko oznacza?

Wszelkie komentarze będą bardzo mile widziane.

Czy 125psi to za niskie sprężanie?

Wszystkie cylindry zbudowały kompresję dość szybko w ciągu 3-4 'obrotów'.

Czy fakt, że kompresja zmienia się po dodaniu oleju, wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych?

Proszę o poradę, ponieważ rozważam sprzedaż samochodu, jeśli pierścienie tłokowe są zepsute....

Pozdrawiam.
 
#22 ·
Co się dzieje, gdy zdejmujesz korek wlewu oleju, gdy silnik pracuje na biegu jałowym? Czy jest dym? W silnikach Diesla spodziewasz się białego dymu, ponieważ działają one na zasadzie sprężania i oczekuje się obejścia pierścieni, a także dlatego olej silnikowy czernieje w ciągu 5 minut od wymiany. Ale w silnikach benzynowych powinieneś tylko poczuć oddech silnika!
Stwierdziłeś, że cylinder 4 ma zabrudzoną świecę zapłonową. Warto zdjąć kolektor dolotowy i sprawdzić zawór. Może to być uszczelka zaworu lub pęknięta głowica, ale wtedy spodziewałbyś się dymu przy rozruchu! Jesteś pewien, że nie ma widocznych wycieków oleju? Czy jest olej wokół skrzyni biegów?
 
#23 · (Edited by Moderator)
Kolejna aktualizacja.

Zrobiłem test kompresji.

Wyniki były następujące:

Cylinder 1 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 2 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 3 - 125psi plus minus 1,2psi
Cylinder 4 - 125psi plus minus 1,2psi

Następnie dodałem łyżeczkę oleju do każdego cylindra i ponownie uruchomiłem testy:

Cylinder 1 - wzrósł do 135psi
Cylinder 2 - wzrósł do 145psi
Cylinder 3 - wzrósł do 145psi
Cylinder 4 - wzrósł do 145psi

Następnie dodałem kolejne 2 łyżeczki oleju tylko do cylindra 4 i uruchomiłem kolejny test - tym razem 150psi.

Stwierdziłem również, że świeca zapłonowa cylindra 4 była zabrudzona w porównaniu do pozostałych 3, które wyglądały na czyste.

Co to wszystko oznacza?

Wszelkie komentarze będą mile widziane.

Czy 125psi to za niskie sprężanie?

Wszystkie cylindry budowały sprężanie dość szybko w ciągu 3-4 'obrotów'.

Czy fakt, że sprężanie zmienia się po dodaniu oleju, wskazuje na zużycie pierścieni tłokowych?

Proszę o poradę, ponieważ rozważam sprzedaż samochodu, jeśli pierścienie tłokowe są zepsute....

Pozdrawiam.
z płyty TIS ~stosunek sprężania wynosi 10:1, więc nominalnie max około 145 psi. Biorąc pod uwagę, że nastąpią straty za zaworami dolotowymi / kolektorem, nie sądzę, żeby 125 psi było tak źle, zwłaszcza że wszystkie są bardzo zbliżone
To, że dodany olej spowodował ich wzrost o podobną wartość, jest dobre, chociaż może wykazywać lekkie przywieranie pierścieni z nr 1 (dodaje film hydrauliczny między pierścieniem a otworem). To, że 1 łyżeczka pokazała wzrost, prawdopodobnie oznacza, że ​​pierścienie nie są zbyt złe ~Jaki przebieg ma silnik?
Zabrudzenie świecy nr 4 może być samą świecą (jak stara), a nawet może być wzorem natrysku wtryskiwaczy
 
#24 ·
Niebieski dym śmierci

Byłem w drodze, aby kupić środek do czyszczenia układu paliwowego, ponieważ zbiornik wymagał napełnienia. Siedząc na czwartym zestawie czerwonych świateł w Malvern Link, zmieniły się na zielone, ruszyłem i w moim lusterku wstecznym pojawiła się chmura niebieskiego dymu :eek:

Kiedy mówię chmura, to było jak zasłona dymna w grze Spyhunter (z moich młodych lat) i była porządnie niebieska. Nigdy wcześniej tego nie robił i później też już nie. Pojechałem do Halfords i kupiłem środek do czyszczenia układu paliwowego Wynns i wlałem go.

Obawiam się, że niedługo mój silnik się podda :mad:

Sprawdziłem olej po chmurze, ale nie było większej zmiany w poziomie :confused:
 
#25 · (Edited)
Przede wszystkim dziękuję za informację zwrotną na temat problemu.

@Blunder

Jestem pewien, że na biegu jałowym z korka wlewu oleju nie wydobywa się dym. Jednak po dłuższej podróży korek paruje, a nie dymi. Wyobrażam sobie, że po osiągnięciu temperatury roboczej i dłuższej podróży byłoby to oczekiwane?

Wnętrze pokrywy zaworów wydaje się być pokryte nagarem/olejem, patrząc przez korek wlewu oleju - być może tylko osady nagromadzone przez 90 tys. mil lub w rzeczywistości dowód na jakiś problem z uszczelnieniem/uszczelką.

Kolektor dolotowy znowu schodzi - po pierwsze, aby sprawdzić, ile syfu jest w nim po 400 milach, po drugie, aby sprawdzić zawór PCV - szkoda, że ​​nie zrobiłem tego wcześniej, ponieważ zajęło mi pół dnia, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy ostatnim razem :(
Chciałbym mieć wolne 400 funtów i wymienić ten głupi plastikowy kolektor dolotowy na odpowiedni element Burton Power:) Bardziej kompaktowy, większa moc i łatwiejszy w obsłudze:)

Jeśli zawór PCV utknie w pozycji otwartej, to bardzo łatwo wyjaśniłoby to utratę oleju... W jakiś sposób wiem jednak, że nie będę miał takiego 'szczęścia' :)
Ponieważ zawór PCV jest wymieniany na fabrycznie nowy, system otrzymuje również zbiornik oleju, aby naprawdę docenić, ile syfu wydobywa się z zaworu PCV z czasem - poinformuję o tym, kiedy nadejdzie czas.

NIE ma żadnych oczywistych wycieków w żadnym miejscu, w tym w obszarze skrzyni biegów. Myślę, że sprawdziłem wszystkie możliwe punkty wycieku: uszczelkę wału korbowego, korek spustowy oleju, filtr oleju, pokrywę zaworów, obszar uszczelki głowicy, silnik ogólnie.

Miałem Cougara V6 z wyciekiem oleju wokół uszczelki wału korbowego i wiem, jak wygląda komora silnika, gdy olej przecieka przez uszczelki - jest co najmniej nieczysta:p
Mój jest nieskazitelny.

@Richard G

Nie boję się liczb i matematyki, więc czy mógłbyś uprzejmie wyjaśnić, jak obliczasz PSI, znając stopień sprężania?

Ponieważ przez długi czas nie było odpowiedzi na mój ostatni post, przeprowadziłem obszerne badania na ten temat w Internecie. Znalazłem podobne stwierdzenia do Twoich, więc myślę, że to daje mi trochę pewności, że pierścienie tłokowe są w porządku, pomijając fakt, że mogą się zacinać i przepuszczać trochę oleju ze względu na przebieg silnika - 90 tys.

90 tys. to niewiele, ale jeśli osoba przede mną nie dbała o samochód prawidłowo, to wszystko jest możliwe...

Świece zapłonowe są stosunkowo nowe - mają 3 miesiące.
Zamontowane prawidłowo i dokręcone z odpowiednim momentem obrotowym itp.

Planuję serwis wtryskiwaczy, jak tylko zatrzymam wyciek oleju. Potem wymienię świece i zobaczę, co się stanie...

Następne kroki do wykonania:

1. Zdobądź pełny zestaw uszczelek. Wymień uszczelki pokrywy zaworów.
2. Zbuduj ściągacz do sprężyn zaworowych i wymień wszystkie uszczelniacze trzonków zaworów, gdy głowica jest nadal na miejscu. Oceń stan rozrządu.
3. Zdobądź środek do czyszczenia silnika i przepłucz silnik. Zdobądź dodatek do benzyny i przepłucz cały układ paliwowy.
4. Wymień olej silnikowy na 5w-40. Ta sama lepkość na zimno, ale gęstsza na gorąco, aby spowolnić wycieki za pierścieniami.
5. Wymień zawór PCV + zainstaluj zbiornik oleju.

Wyjeżdżam w dwutygodniową podróż służbową, ale zaktualizuję informacje o postępach, jak tylko wrócę!

Pozdrawiam.
 
#26 ·
@jimblob2

Przykro mi słyszeć, że nadal masz problemy z silnikiem.

Sugeruję, aby pilnie przeprowadzić test kompresji!

Kup jeden z tych:

PETROL ENGINE AUTOMOTIVE COMPRESSION TESTER KIT DUAL SCALE GUAGE - TWO ADAPTORS | eBay

Nic więcej nie potrzebujesz! To zadziała z Twoim silnikiem!

Nie bój się - procedura jest bardzo prosta! Napisz do mnie, jeśli potrzebujesz więcej wskazówek, ale postępuj zgodnie z instrukcją dołączoną do testera kompresji i wszystko będzie dobrze!

Zaoszczędzisz dużo pieniędzy w porównaniu do lokalnego warsztatu i będziesz wiedział, co się dzieje z Twoim silnikiem.

Wygląda jednak na pierścienie tłokowe z ilością dymu, o której wspomniałeś.
To byłoby ŹLE, ponieważ oznacza to odpowiednie rozebranie silnika - łatwe do zrobienia samemu, jeśli masz kilka podstawowych narzędzi, cierpliwość, czas i garaż :) Brakuje mi dwóch ostatnich:)

Jeśli jednak kompresja wyjdzie OK, to są to "tylko" uszczelniacze trzonków zaworów i to bardzo prosta praca do wykonania, a do tego nie trzeba zdejmować głowicy.

Powodzenia z silnikiem!

Zaktualizuj, jeśli pojawią się nowe informacje lub postępy!

Pozdrawiam.